Робоча поїздка офіційної делегації представників засобів масової інформації та працівників культури Вінницької області в Республіку Польща місто Кельце

Відповідно до розпорядження голови обласної державної адміністрації В. Коровія від 09.06.2017 року №398 «Про поїздку делегації» з 12 по 15 червня 2017 року відбулася робоча поїздка журналістів та працівників культури Вінницької обласної державної адміністрації до міста Кельце (Польща).

На сьогодні Вінниця та Кельце мають 60 років тісної співпраці у різних галузях. Програма перебування журналістів та працівників культури дещо відрізнялися за тематикою. Делегацію від культури представляли : Сергій Бугай – провідний методист з виставкової діяльності обласного центру народної творчості, Вікторія Ніколаєва – майстер з гончарства і Анна Лотиш – старший інспектор з питань інформаційних технологій та роботи з громадськістю управління культури і мистецтв Вінницької обласної державної адміністрації.
Надзвичайно насиченою та захоплюючою була програма перебування. Члени нашої делегації відвідали ряд музеїв, центрів народної творчості: Музей Діалогу Культур, музей іграшки, найбільший у Польщі етнографічний комплекс архітектури та побуту під відкритим небом, “Склянний будинок” , центр традицій гончарства, один із найбільших виставкових центрів Європи «Targi Kielce». Також, побували на різних майстер-класах : з гончарства , ковальства, збиральництва, польських народних танців та піснеспівів.

 

 

Одним із наших головних завдань був візит до Музею Діалогу Культур.
Під час перебування в музеї ми познайомилися з його новітнім форматом. Тут відсутні історичні та автентичні експонати. Лише завдяки інформаційним технологіям, стендам із презентованими матеріалами ми зрозуміли сенс музею. До нашої уваги були представлені фотографії, креативні настінні малюнки, інтерактивні дошки, планшети тощо.
У наших бесідах піднімалися питання про:
– поняття багатокультурності, виходячи з пояснення чим є: культура, суспільство, субкультура, контркультура, культурна антропологія, культурний релятивізм, етноцентризм, глокалізація і т.д., а також масштаб різних культур світу;
– історію, культуру, традиції обраних національних меншин: етнічних (євреїв, вірменів, циганів), релігійних (мусульман і протестантів);
– права людини, в контексті міжетнічних конфліктів;
Цікаво було ознайомитися із методикою виховання та розвитку дітей різного віку у формі діалогу, повчальних бесід. Піднімалися питання філософських і психологічних тем за допомогою уяви, фантазії, інтуїції та логіки дитини.
Пані Агнешка Козловська-Піаст (музейний асистент Музею Діалогу Культур) у своїх майстер-класах на прикладі дітей дошкільного віку продемонструвала, як за допомогою звичайного толерантного спілкування набувають знань у різних галузях (географії, природознавства, релігії, історії, естетичному вихованні, музиці і т.д.)

 

 

Для таких занять розроблені спеціальні методи у формі діалогу. Діти змалку навчаються бути, в першу чергу, толерантними, загальнорозвинутими, правильно висловлювати власні думки, аналізувати все, що навколо них, бути добрими, знати традиції свого народу, бути чесними, відкритими, вміти робити власний вибір. Дуже часто сучасне суспільство стикається із проблемою дитячих комплексів, переживань і замкненості. Саме через це – діти самі не можуть обрати вид зайнятості, що їх цікавить, а батьки роблять вибір за них. Під час майстер-класу, на якому ми були присутні , спочатку дошкільнята підготовчої групи сиділи перед інтерактивною дошкою, де презентувалися культури світу. Потім пані Агнешка показала фото різних відомих політичних діячів, а малеча говорила спираючись на інтуїцію, хороші то люди, чин ні. Були почуті різноманітні відповіді і доводи з цього приводу. Кожна дитина мала можливість висловити свою думку та не була обділена увагою. Також піднімалися тема расизму. Діти виконували практичне завдання: Фото людей різних рас приклеювали до потрібного материка, країни великої карти Світу. І все це відбувалося у обговоренні своїх дій. Адже для музею важливо, щоб молоде покоління толерантно сприймало всіх людей незалежно від країни, де вони мешкають, природних умов, релігій, зовнішніх відмінностей, можливих відхилень і т.д.
Також, ми звернули увагу на поведінку вихователів у разі виникнення якоїсь проблеми у дитини . Вогнище внутрішнього конфлікту відразу гасять, за допомогою звичайної компромісної бесіди і залучення до виконання завдання разом із усіма. Апріорі, всі учасники майстер-класу із цікавістю спостерігали та активно брали участь в інтелектуальному спілкуванні.

 

 

Після екскурсії у Музей Діалогу Культур ми зробили висновок, що головною метою такої методики виховання є: живе спілкування у довільній формі на одному рівні із дітьми, що кожна дитина мала право висловити свою думку і логічно та правдиво скласти враження щодо певних речей, а також бути справедливою, толерантною і людяною із раннього віку.

Автор статті : Анна Лотиш (Старший інспектор з питань інформаційних технологій та роботи з громадськістю)

Коментування закрито.

Comments are closed.

Весь контент доступний за ліцензією Creative Commons Attribution 4.0 Internftional Licence, якщо не зазначене інше .